Domowy Knoppers- to co lubię!

Cześć! :)
Dzisiejszy post dla tych co lubią batonik Knoppers.
Przepis znaleziony w internecie. 
Połączenie dwóch mas jest "mega" słodkie, więc coś dla łakomczuchów. Wafelek robiłam z pomocą ukochanego, wyszedł pyszny! 


Potrzebujesz: 
*Masa mleczna
-1/4 szklanki mleka
-2 łyżki cukru (dodałam "niekopiaste") 
-150g masła 
-1 szklanka mleka w proszku (moje było z Mlekovity)
* Masa czekoladowo-orzechowa
-100g masła
-150g Nutelli (dałam mniej więcej na oko)
-1 łyżka kakao (dodałam słodkie) 
-100g orzechów laskowych 

Wafle około 26x26 cm (kupiłam standardowe kwadraty)
-50g czekolady mlecznej
-50g czekolady gorzkiej
MOJE UWAGI: 
NIE KUPOWAŁAM czekolady gorzkiej tylko samą mleczną (100g) i roztopiłam z mlekiem. 

Przygotowanie naszego wafelka: 
*Masa mleczna:
Mleko zagotować z cukrem i ostudzić, najlepiej w małym garnuszku.
Masło ubić mikserem na puszystą masę. Powoli dodawać mleko, cały czas miksując. Na koniec dodać szklankę mleka w proszku i dokładnie zmiksować. 
*Masa czekoladowo-orzechowa 
Orzechy laskowe posiekać lub zmielić i uprażyć na suchej patelni.
Masło, nutellę i kakao zmiksować, a na koniec dodać orzechy i całość wymieszać. 

Czekoladę (w moim przypadku samą mleczną) roztopić w kąpieli wodnej. (Roztopiłam zwyczajnie z mlekiem w garnuszku jak już wspominałam wyżej). 
Pierwszy wafel posmarować masą czekoladowo-orzechową i przykryć drugim waflem. Następnie posmarować masą mleczną i przykryć kolejnym waflem. Obciążyć książką i włożyć do lodówki, do stężenia mas. Wafle od strony kremyumlecznego posmarować roztopioną czekoladą. Włożyć do lodówki, poczekać aż czekolada zaschnie. Po zastygnięciu pokroić w kwadraciki. 
SMACZNEGO! 

Tak wygląda w przekroju... 






Komentarze

Popularne posty