Kopytka z serem na słodko - smak dzieciństwa :)

Hej! :)

Kiedy byłam małą dziewczynką często ze starszą siostrą chodziłyśmy do mojej śp. ukochanej Babci na kopytka na słodko, z cukrem i masełkiem. Robiła najpyszniejsze na świecie! Miałam wielką ochotę na takie kluseczki, a więc je zrobiłam sama, pierwszy raz samodzielnie. Wyszły bardzo smaczne. :)


Składniki (moja porcja)
* Około 1,5 kg ziemniaków
* 250-300g sera białego
* 3 szklanki mąki + więcej (w zależności czy ciasto będzie się kleiło, u mnie pszenna poznańska)
* 1 jajko

Do omasty:
*Masło
*Cukier

Ziemniaki gotujemy. Gdy się ugotują czekamy, aż wystygną. 
Ziemniaki z białym serem mielimy maszynką (jeżeli nie mamy możemy pognieść ziemniaki, zarówno jak i ser).
Zmielone składniki kładziemy na stolnicę/blat, dodajemy mąkę i jajko. Wyrabiamy ciasto, na taką konsystencję żeby się nie kleiło. 
Kroimy po kawałku i robimy z nich wałeczki. 
"Wałeczek" przygniatamy lekko nożem (aby był płaski) i kroimy ukośnie. (Aby powstały nasze kopytka). 
Wrzucamy na gotującą się, osoloną wodę. Kiedy wypłyną gotujemy około 2 minut, ale radzę sprawdzać czy nie będą wcześniej gotowe. W tym czasie roztapiamy masło. Podajemy polane masłem i posypane cukrem. Można również zrobić z sosem. Jak kto woli. 
Przepis bardzo prosty! Polecam. :)







Komentarze

  1. Bardzo miło się czyta, fajnie, że piszesz i o kosmetykach, ale także o kuchni. Podoba mi się to.
    Obserwuję i będę odwiedzała częściej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty