Przekąska: jajka z pastą żółtkowo-majonezowo-chrzanową.

Witam!
Tego wieczoru nareszcie coś od kuchni. Będą to jajka, które robiłam na Święta Wielkanoce, ale myślę, że jest to dobra przekąska na domówki. Może akurat na długi weekend majowy ktoś do Was wpadnie, więc przepis jak znalazł. 
Pierwszy raz jadłam te jajka w grudniu, ubiegłego roku .Baaaardzo mi zasmakowały!  
Poszperałam po internecie i znalazłam przepis, ale trochę go zmodyfikowałam, ponieważ lubię ostrzejsze smaki. 

Składniki:
*6 jajek (czyli 12 połówek)
*Chrzan (mały słoiczek)
*Majonez (łyżka)
*Śmietana
Sól i pieprz do przyprawienia według gustu.

W przepisie jest chyba 6 łyżeczek chrzanu, ale to za mało! Chyba, że nie lubicie ostrych potraw to wystarczy. 
Więc...
Najpierw zaparzamy trochę chrzanu (na oko, może być 6 łyżeczek, u mnie więcej! Być może wystarczy 6 niezaparzonego), a odrobinę będzie nam potrzebna bez zaparzania, ponieważ chrzan wtedy jest ostrzejszy.
Gotujemy 6 jajek na twardo w osolonej wodzie. 
Po ugotowaniu studzimy jajka i obieramy.
Kroimy na połówki. 
Wyciągamy żółtka do miseczki, dodajemy łyżkę majonezu oraz nasz chrzan, mieszamy.
 Jeżeli chodzi o mnie to ja dodawałam go ciągle po trochę, ponieważ cały czas była pasta dla mnie nie ostra! :D 
Doprawiamy solą i pieprzem. 
Wszystko mieszamy dokładnie, możemy zmiksować aż powstanie pasta jajeczna.

Najprościej mówiąc: do żółtek i majonezu (łyżka), dodajemy tyle chrzanu ile chcemy.

Pastę nakładamy do połówek jaj i gotowe! 

***Przed podaniem polewamy zwyczajną śmietaną, możemy również dać do osobnego naczynia, by każdy z gości sam sobie nałożył śmietany ile chce. 
Śmietana ulepsza smak całego jajka. :)

POLECAM! PYCHOTA! 

Moje jajka: 




Komentarze

  1. PYSZOTA! Ja kiedyś robiłam jajka faszerowane makrelą, polecam Ci gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam jajka faszerowane z łososiem lub szynką <3 są pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty