Prosty przepis na... TORT!

Hej Kochane! :)

Dziś przedstawię Wam przepis na tort z : zapachykuchni.blogspot.com.  (Lubię bardzo Pani blog! :))  Jeżeli chcecie oryginalny przepis to polecam spojrzeć na tamten blog. 

 Robiłam go drugi raz i trochę zmodyfikowałam przepis tym razem. :) 
Najważniejsze, że jest prosty w wykonaniu, biszkopt wychodzi pyszny, a masa także. 
14 stycznia obchodziłam urodziny, a że miałam ochotę na ten torcik to zrobiłam. 

Biszkopt:
- 5 jaj
- szklanka cukru
- 1 i 1/2 szklanka mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie zmiksować. Wlać wszystko do tortownicy (zgodnie z przepisem użyłam o średnicy 24 cm), wstawić do rozgrzanego piekarnika. Piec około 30 min w temp. 180 stopni. (Sprawdzajcie stan biszkopta, gdyż piekarniki różnie pieką). 
Po ostudzeniu przekroić na 3 lub 2 blaty. 

Masa:
- 500 ml śmietanki 30%
- 500 g (2 opakowania) serka mascarpone
- Niepełna szklanka cukru pudru 
(Można dodać fix do śmietany)

Dodatkowo:
Brzoskwinie
Galaretka (robimy zgodnie z przepisem z opakowania)
Inne owoce itp. 

Śmietanę ubijam, stopniowo dodaję cukier puder, a na koniec serki mascarpone. Wszystko na wysokich obrotach. 

Blat nasączyłam syropem z brzoskwiń, posmarowałam masą, nałożyłam pokrojone brzoskwinie z puszki. Dodałam na brzoskwinie odrobinę masy, a na to galaretkę pokrojoną w kostkę, smak- owoce leśne. Akurat miałam 2 blaty. Wierzch i boki posmarowałam masą i udekorowałam. 
Oczywiście jakoś cudownie nie posmarowałam, ale takim domowym nożem jest ciężko. Zawsze można obsypać tort wiórkami dla ładniejszego efektu. Zrobiłam "różyczki" z brzoskwinek, które ślizgały się niemiłosiernie i udekorowałam. Tort całą noc czekał w lodówce. 







Torcik jest przepyszny! Polecam :) 

Komentarze

  1. Wygląda bardzo apetycznie, lubię serek mascarpone tylko to ma tyle kalorii :D, ale co tam, czasami można sobie pozwolić, a co!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak pięknie, że aż szkoda byłoby mi go jeść. :D Widzę, że nie tylko do robienia makijaży masz talent. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego najlepszego w takim razie! A tort wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda:D z czego są te serduszka i gdzie kupowałaś? Wyglądają mega :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serduszka czekoladowe kupione w supermarkecie. ;)
      W każdym powinnaś znaleźć.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty